lipca 14, 2014

~26 Czy warto uczyć się języków obcych?

Jak już na pewno wiecie, uwielbiam uczyć się języków obcych. Czasami czuję się jak jakiś językowy geek, ale to jest po prostu coś, co lubię. :D Język angielski już nie wystarcza, w naszych czasach, wskazane jest, aby każdy potrafił się nim dogadać. Wielu z nas na pewno uczy się jeszcze jakiegoś, bardzo modny jest przecież niemiecki, francuski, hiszpański, swój powrót do lat świetności ma też rosyjski. Ale co powiecie na bardziej egzotyczne i rzadkie języki? Jestem pewna, że każdy z nas chciałby poszczycić się znajomością kilku języków, miło by było móc dogadać się z każdym, niezależnie od tego gdzie mieszka i dostać od znajomych tytuł poligloty.
Kiedy zobaczymy napis po chińsku, koreańsku, arabsku lub rosyjsku, a nie znamy tego języka, od razu zastanawiamy się, jak oni mogą używać tych wszystkich znaczków, uważamy, że nawet nie warto próbować się tego uczyć, bo i tak tego nie opanujemy. Jest to błędne stwierdzenie, bo w rzeczywistości te wszystkie krzaczki nie jest trudno zapamiętać. Uczę się japońskiego od kilku miesięcy i znam już całą hiraganę (jeden z systemów pisma) i muszę przyznać, że wcale nie było trudno, jak myślałam. Niedawno zaczęłam uczyć się pisma arabskiego, ale na próbach poprzestanę, może kiedyś do niego wrócę. Moja znajoma jednak uczy się arabskiego i całkiem nieźle jej idzie. Co myślicie o językach zapisywanych innymi znakami? Uczycie się takiego? A może chcielibyście zacząć?
Tak wygląda moja nowa dekoracja na ścianie, co o tym sądzicie?










Języki obce towarzyszą nam, dosłownie, na każdym kroku. :)

19 komentarzy:

  1. Haha świetny post! Powodzenia w nauce ;) Ja bym się naczyła koreańskiego, ale potrzebuję kogoś nad sobą. Kto by mnie sprawdzał i pomagałam w razie wypadku... inaczej jestem za leniwa.

    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze nigdy nie uczyłam się takich 'egzotycznych' języków, a ponieważ jak na razie niemiecki idzie kiepsko to wolę przy nim pozostać :D

    http://martusiadlawszystkich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    Kolejny świetny post :) Śliczny wygląd bloga zazdroszczę *.* Zapraszam <3

    ✿ http://jugii.blogspot.com/ ✿
    może wspólna obserwacja? jak tak zaobserwuj i mi napisz pod postem, to się zrewanżuje :*

    OdpowiedzUsuń
  4. ja ostatnio byłam w Berlinie i uważam, że warto uczyć się języków - zwłaszcza angielskiego
    pozdrawiam
    madame-lucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też uwielbiam języki :D na chwilę obecną uczę się angielskiego, niemieckiego i włoskiego, ale potrafię też powiedzieć co nieco po japońsku, francusku, hiszpańsku i norwesku :D i znam jeden rosyjski wierszyk :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Inna sprawa móc "poszczycić się znajomością języków", a umieć się z kimś dogadać w tym właśnie obcym języku :D Jakoś mnie nie ciągnie do nauki tych mniej standardowych języków, ale nie widzę w tym nic złego.

    OdpowiedzUsuń
  7. też chciałabym znać wiele języków.. :P na mojej liście figuruje m. in. włoski i rosyjski. obecnie umiem angielski i niemiecki oraz podstawy włoskiego (kiedyś uczyłam się go przez rok i już niestety niewiele pamiętam), ale zamierzam znów powrócić do nauki tego pięknego języka, w którym każdy wyraz przepełniony jest słońcem :3 (serio, tak to odczuwam :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam takie odczucie, włoski jest bardzo ładnym językiem. Mimo, że bardziej opłaca się uczyć hiszpańskiego, włoski bardziej mi się podoba. :)

      Usuń
  8. Kiedyś myslałam że nie warto ale na szczęście zmieniłam zdanie :)

    Zapraszam na rozdanie http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę,że warto uczyć się języków. Wszystko to później procentuje - w końcu CV lepiej wygląda, kiedy możemy się pochwalić znajomością, np francuskiego?:) Na chiński nigdy bym się nie rzuciła;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia. Dla mnie to przyjemność. Można poznać tak fajnych ludzi i także się pobawić jego znajomością :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię języki obce, a zwłaszcza angielski.

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja koleżanka uczy się chińskiego i mówi, że wcale nie jest taki trudny :)
    Ja chciałabym tak mega dobrze umieć chociaż jeden język obcy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja szlifuję angielski w wakacje, dla własnej satysfakcji :) Mam w planach naukę hiszpańskiego, ale czy coś z tego wyjdzie to nie wiem :) Muszę przyznać że nie wyobrażam sobie żebym była w stanie nauczyć się jeżyka składającego się z tych ,jak określiłaś, znaczków :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moim marzeniem jest nauczyć się bardzo biegle angielskiego :)

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. moim marzeniem jest mieszkać w usa :)

    http://nikoladrozdzi.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  16. ja nie mam głowy do języków, ale uwielbiam hiszpański <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Języki obce są baardzo ważne! Niezwykły blog *-*, ZAJRZYJ TUTAJ --->
    http://fashionbyaleksandraa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak najbardziej warto. Pomijając angielski znam jeszcze niemiecki. Myślałam o nauce włoskiego, bo nie jest zbyt trudnym językiem do nauczenia, a mimo wszystko pięknym.

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Copyright © 2016 lady-aria.blogspot.com , Blogger