listopada 09, 2014

~65 Sweden..

 Hallå! Hur mår du?
Od razu chciałabym podziękować mojemu koledze, bez którego nigdy nie zamieściłabym tego postu. :) Dziękuję także za udostępnienie Twoich zdjęć z podróży, Daniel! 
Pojechał tam na kilka dni ze znajomym i bardzo mu się podobało. Jest przykładem osoby, która będzie podróżować i nic go przed tym nie powstrzyma. Do tej pory o Szwecji wiedziałam niewiele, nauczyłam się kilka, według mnie, ciekawych i przydatnych słówek, obejrzałam kilkanaście filmików słynnego, szwedzkiego YouTuber'a, PewDiePie'a, przeczytałam kilka szwedzkich kryminałów i miałam przyjaciółkę korespondencyjną z tego kraju. Co ciekawe, była to Polka, ale przeprowadziła się tam z rodzicami kilka lat temu. Opowiedział mi kilka ciekawostek na temat tego kraju i myślę, że są bardzo zaskakujące:
1.Szwedzi nie zwracają uwagi na czerwone światło.
2.Pod mostami albo wiaduktami miejsce jest przeznaczone na skateparki, boiska albo miejsca użytku publicznego.
3.Nie rozmawia się tam przez telefon, tylko zwykle używa się słuchawek i Bluetooth.
4.W szwedzkich bibliotekach jest sporo polskich książek. 
5.Mają tam narty na kółkach (nie mam pojęcia jak to musi wyglądać :D)
6.Szwedzi zwykle biegają po chodnikach, kolega czuł się dziwnie po prostu idąc.
7.Nie widać ani jednej osoby palącej w miejscu publicznym.
8.Całe miasto jest bardzo zadbane i czyste.
9.Dosłownie każdy zna tam bardzo dobrze angielski.
10.Popularnym przywitaniem do nieznajomego jest hej. :)
Myślę, że Szwedzi to bardzo sympatyczny naród. Na pewno są zabiegani, ale kto nie jest?
Pamiętajcie, że jeżeli macie okazję, aby podróżować, podróżujcie.! :)
Niesamowity widok nad Szwecją ♥ Żałuję, że nie mogłam tam być!








 
Tam nawet spadł śnieg!

A niedługo pokażę Wam szwedzką wersję magazynu Elle! Sama jestem bardzo ciekawa tego wydania, podobno ma aż 280 stron..!
Byliście kiedyś w Szwecji, albo w jakimś skandynawskim kraju? Co Was tam najbardziej zdziwiło?

30 komentarzy:

  1. Chciałabym zwiedzic Szwecję :) Bylam tam niestety tylko przejazdem ... Zapraszam na nowy post ♥ Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ja, tylko mój kolega. :) Szkoda, że nie przeczytałaś posta.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. Chciałabym podróżować. Chętnie odwiedziłabym Szwecję :) Pochwal się później tym ELLE ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejkuu zdjęcia rzeczywiście są genialne, najbardziej podobają mi sie te kolorowe budynki.
    Ciesze się,że trafiłam na Twojego bloga :D..
    Pozdrawiam ;33
    mackenziexox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym odwiedzić Szwecję i narty na kółkach musi to dziwnie wyglądać :D

    Pozdrawiamhttp://klauuuudiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie byłam w Szwecji, ale mam nadzieję, że kiedyś ją zwiedzę :)

    Co powiesz na wspólną obserwację?
    http://rosa137.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne ciekawostki i zdjęcia. chciałabym się kiedyś tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne widoki! nigdy tam nie byłam ;)

    może wspólna obserwacja?
    http://yennefer-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojeej chciałabym polecieć samolotem kiedyś! I swoją drogą ciekawa jestem jak oni funkcjonują jeśli nie zwracają uwagi na czerwone światło. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama mam kolegę w Szwecji i bardzo chciałabym go odwiedzić :D
    Obserwuję i liczę na uczciwy rewanż :D
    http://normalny-blog-nienormalnej-nastolatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Narty na kółkach? Też bym chciała to zobaczyć :D

    Może wspólna obserwacja? Napisz u mnie na blogu :):
    http://smileeverydayjust.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. W Szwecji nie byłam, ale bardzo bym chciała. Natomiast jeździłam po trawie na nartach w Polsce w Jaworkach - nie miały one jednak typowych kółek tylko gąseinice hmmm..takie jak w czołgach, tylko oczywiście mniejsze :P Może to właśnie takie narty też widział Twój kolega? :-) A jeśli chodzi o mówienie "hej" do nieznajomego, tak samo jest u nas w górach - górscy turyści na szlakach mówią sobie "cześć" i rozmawiaja ze sobą jakby się znali, nawet widząc się pierwszy raz w życiu, szkoda że nie jest to praktykowane na ulicach i wszędzie indziej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szwecja! Super, zazdroszczę ci że am byłaś! :).
    Bardzo fajny blog!! :) .
    -------------------------------------------
    Kliknęłabyś w banner sheinside w bocznym pasku,?
    Mój Blog - klik!
    Ja się zrewanżuję tym samym lub obserwacją( jak mi się spodoba twój blog! .
    napisz jak kliknęłaś w banner sheinside w ostatnim poście.! ( sprawdzam ).
    --------------------------------------------------------------

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej mój kolega, ale to prawda, również myślę, że to cudowny kraj i koniecznie muszę go odwiedzić. :)

      Usuń
    2. Wchodzą, nie czytają, tylko piszą byle co.. ;x

      Usuń
  14. Też chciałabym kiedyś polecieć do Szwecji. :* Fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tym że szwedzi nie zwracają uwagi na czerwone światło zgodzę się w połowie :) Ja przez 2 lata mieszkałam w Skåne i nie raz bywałam z mężem w Helsingborgu na zakupach. Z dwa razy widziałam tylko żeby ktoś zatrzymał się na czerwonym, tak to każdy ma wyrąbane ;/
    Potem gdy wróciliśmy do Kalmaru, miasta do którego przeprowadziłam się z rodzicami 10 lat temu, zaczęłam zwracać uwagę na zachowanie Kalmarczyków podczas przechodzenia przez ulicę, i w tym miasteczku ludzie trzymają się reguł, tak więc widocznie zależy od regionu :)
    To używanie samego bluetootha i słuchawek do rozmowy z innymi to teź lekka przesada, bo owszem, dużo szwedów je używa, ale normalna rozmowa po przez sam telefon nadal stanowi przewagę.
    Z tym bieganiem po chodnikach to też lekka przesada, jeżeli ktoś uprawia jogging to owszem, biega po chodniku ale tak to ludzie też używają go do chodzenia.
    Tak to się z resztą zgodzę, a nawet dodałabym fakt że 97% społeczeństwa ma tu Iphone'y. Pomimo wielkiej nagonki na nie w Polsce,w Szwecji są one numerem jeden x3

    http://kawaiiania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne ! I mają śnieg, kiedy my będziemy mieć śnieg ! :(
    Zazdroszczę Elle.. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny blog !
    Jeju zazdroszczę wyjazdu do Szwecji ;3
    Super zdjęcia ^^
    Co powiesz na wspólną obserwację?
    Ja już obserwuję, mam nadzieję że mogę liczyć na uczciwy rewanż <3
    ♥Zapraszam♥
    http://puff-amcziks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. o jej! piękne miejsca!

    http://fedricci17.blogspot.com/ wpadnij ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale tam cudownie^^ też keidyś leciałam samolotem :D Ale to w nocy^^
    Masz bardzo interesującego bloga, wiesz? Podobają mi się takie blogi!
    Co powiesz na wzajemną obserwację? Daj znać^^
    Pozdrawiam ;*

    ♥Miśka♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne zdjęcia! Uwielbiam podróżować, jednak nigdy nie byłam w żadnym kraju skandynawskim :( Mam nadzieję, że niedługo tam zawitam, bo bardzo mnie to ciekawi!
    Zapraszam do siebie i obserwuję :)
    agata-baczyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. piękne to zdjęcie nad chmurami!


    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. love it<3
    greetings from germany;)
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  23. Więc kolega miał ciekawie spędzony czas. Zdjęcia są ciekawe ;)
    Na pewno chciałabyś tam być, tak jak ja ;)

    Pozdrawiam - Carly blog

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Copyright © 2016 lady-aria.blogspot.com , Blogger