listopada 23, 2014

~69 Przepis na pyszne Rafaello

Kto z nas nie lubi Rafaello? Chyba nikt! Ten cudowny kokosowo - migdałowy smak.. Po co iść do sklepu, skoro można zrobić sobie takie ciasto. ;) Nie pamiętam już od jak dawna moja siostra przyrządza Rafaello w domu, dlatego postanowiłam podzielić się z Wami tymi pysznościami. Moim zdaniem słone krakersy idealnie przełamują słodki smak kokosowej masy, a że ostatnio lubię dosypywać do wszelkich mas i bitych śmietan wiórki kokosowe, hmm. Pozostaje nic, tylko polecić Wam to cudo.

Składniki:
1,5 paczki krakersów
3 szklanki mleka 2 %
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
żółtko jajka
1,5 szklanki cukru
kilka kropli aromatu waniliowego
300 g wiórków kokosowych
kostka masła
Prostokątna forma 20 x 25 cm
Do miski wlewamy szklankę mleka, dodajemy mąkę pszenną i ziemniaczaną, cukier, żółtko i aromat. Miksujemy wszystko. Pozostałe 2 szklanki mleka zagotowujemy i wlewamy do niego mieszankę z zimnym mlekiem. Wsypujemy 100 g wiórków i podgrzewamy, aż masa zgęstnieje. Zdejmujemy masę z palnika, porcjami dodajemy masło i dosypujemy 150 g wiórków kokosowych. Masę dzielimy na 3 części. Porcję masy nakładamy na krakersy, nakrywamy nimi, nakładamy masę, ostatnią warstwę krakersów i masę. Całość należy posypać wiórkami i włożyć ciasto na ok. 4 godziny do lodówki.
Smacznego!


Nie mogłam się powstrzymać i musiałam pokazać Wam mój dzisiejszy pyszny obiadek. :D
Tradycyjny rosołek
oraz brązowy ryż z curry, papryką i kotlecikiem. Curry jest bardzo dobre z ryżem.
Co u Was? ;)

23 komentarze:

  1. Pycha :D na pewno zrobie :)
    Jestemfolta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś robiłam takie ciasto, fajnie, że przypomniałaś ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. pychota , musze zrobic takie domowe raffaelo
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/11/fur-vest.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja osobiście rafaello nigdy nie piekłam, ale moja mama czasem je robi i rzeczywiście smakuje przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie! Ale narobiłaś mi na nie ochoty! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nice style and blog! :)

    I would like to invite you to my blog! I would be so happy if we support each other on GFC, Facebook and maybe Bloglovin!
    I will follow right back and I will like your page on Facebook from my personal account when you do so, just let me know!

    Blog | Facebook Page | Bloglovin | Instagram

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze, ale mi narobiłaś smaka na takie rafaello, chyba muszę niedługo poprosić siostrę żeby mi takie zrobiła ;)

    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. This looks so yummy. delicious. Lovely blog here btw! Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie się prezentuje i pewnie pysznie smakuje, tak jak obiad <3

    Julajulia.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam! Przez to wszystko zgłodniałam, wielkie dzięki. XDD

    http://little-jay999.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  11. mmmmmmmmmm same pyszności !

    ____________________________________
    już jest!
    fashion stylizacja w najgorętszym kolorze jesieni
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę wypróbować:)
    larcja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak bardzo prawdziwe, chyba każdy uwielbia Rafaello! <3 Muszę te ciasto wypróbować koniecznie !:)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie, buziaki :*
    http://ourloveourpassion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. kocham to ciasto, już wiele razy je jadłam.
    pytałaś o wspólną obserwację, zacznij i napisz, że już, a ja się odwdzięczę.
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest pyszne.:)
      Nie pytałam o nic takiego. Nie wiem skąd to wzięłaś.

      Usuń
  15. Zrobiłaś mi smaka na takie ciasteczko :))

    Zerknij http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. muszę wypróbować ten przepis! ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Swietny przepis. Muszę wypróbować.
    Obserwuję, zapraszam do mnie: http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. już od jakiegoś czasu chodzi za mną to Rafaello - muszę w końcu je zrobić :D

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Copyright © 2016 lady-aria.blogspot.com , Blogger