~91 Sushi Bar u lady Arii

Witajcie! Co u Was słychać? W końcu dziś przekonałam się do własnoręcznego zrobienia sushi. Jestem z siebie dumna, bo oprócz zabawy spodziewałam się wielkiego bałaganu i, że nic z tego dobrego nie wyjdzie. Wciąż mam jeszcze ferie, dlatego stwierdziłam, że to idealny czas, aby zrobić sushi. Wybór padł na futomaki z ogórkiem, papryką i łososiem. Szkoda, że nie znalazłam nigdzie paluszków krabowych, bo mogłabym wtedy zrobić california maki.
Dzisiaj pokażę Wam, jak to wszystko przyrządzić. Jest to mój pierwszy raz, kiedy robię sushi, kiedyś jadłam tylko gotowe, a ponieważ mieszkam w małym mieście, nigdy nie miałam okazji, by pójść do sushi baru. Dlatego postanowiłam, że zrobię sushi bar u siebie.


 Na początku gotujemy specjalny ryż do sushi. Mieszamy go z octem ryżowym i cukrem. Dzięki temu jest lepki i łatwo łączy się z całością.
 Zestaw zawierał dwie pary pałeczek, ocet ryżowy, sos sojowy, różowy imbir, listki nori, matę bambusową oraz chrzan wasabi.
 Możliwe, że źle je trzymam, ale jadłam moje sushi mniej więcej tak.
 Przygotowujemy świeże składniki, paprykę, , łosoś, ogórek, ja musiałam użyć kiszonego, ale w końcu możemy eksperymentować i własnoręcznie komponować smaki.
 Na macie bambusowej rozkładamy jeden listek nori i nakładamy na niego cienką warstwę ryżu. Listki nori to jadalne wodorosty. 
 Gdy już poukładamy wszystkie składniki, zwijamy wszystko w rulonik. Tego momentu bałam się najbardziej, ponieważ obawiałam się, że ryż się nie sklei, ale wyszło całkiem fajnie.


 A teraz kroimy.


 Mieszamy pastę wasabi z sosem sojowym.
 A to moje pałeczki z kotkami. Dostałam je z Japonii.

 Między jedzeniem sushi, należy je przegryzać imbirem.

 To było dziwne przeżycie zjeść ten chrzan! Od razu zapiekły mnie oczy, moje króliki doświadczalne też. A były nimi moja siostra i mama. ♥
 Chyba kot ma ochotę na łososia.
Jedliście kiedyś sushi?

Komentarze

  1. Super post.! :)
    Pozdrawiam.:3
    http://bloggeest.blogspot.com/
    Zapraszam.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam sushi, ale na Twoich zdjęciach wygląda tak smakowicie, że chyba się skuszę i zrobię swoje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nice post dear!
    Looks really delicious!!
    http://dimplekhadi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie jadłam sushi :) ciekawa jestem czy by mi smakowało :)

    Kochana mam prośbę... Poklikałabyś w linki w tym poście : http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/02/sheinside-co-mnie-urzeko.html
    Bardzo proszę i z góry ślicznie dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejny świetny post. Piękne zdjęcia.
    Naprawdę widać zapał i pracę jaką wkładasz w prowadzenie bloga.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na recenzję wspaniałej książki o pewnym projektancie.
    Pooglądaj, przeczytaj i napisz, proszę co o niej sądzisz.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, cos swietnego! Ja od dawna chce zrobic sushi albo cos podobnego, ale w sumie nie mialam okazji nawet kupic gotowego zestawu. Trzeba bedzie jednak to zmienic, bo ogkadahac wszelakie dramy slinka mi cieknie, gdy tylko cos w nich jedza. Yummy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłam gotowy sushibox z jakiegoś marketu i sushi w Hana Sushi i powiem szczerze, że jedzenie jest zupełnie bez porównania lepsze w restauracji! Tego gotowego nie mogłam przełknąć...

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za komentarz ;)
    Nigdy nie jadłam sushi, ale ostatnio zaczęli nawet w moim liceum je sprzedawać, więc może się skuszę.... :)

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładnie i smacznie ci wyszło! A kotek cudny pewnie liczył na to abyś się z nim podzieliła :)
    Pozdrawiam i zapraszam na walentynkowe nakrycie stołu: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie :)
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Też miałam ten zestaw! Jednak mi sushi niezbyt smakuje :/

    Mój blog- klik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie jadłam sushi, a zawsze chciałam spróbować! :)
    Twoje wygląda smakowicie ;)
    kikaa-blog.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł na post,chociaż ja nie lubię sushi ://

    Zapraszam serdecznie http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. ja sushi nie lubię :( ale ładnie to wygląda ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie jadłam ale wygląda świetnie *.*
    soelliee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie jadłam sushi ale lubię próbować nowych smaków i prędzej czy później na pewno się skuszę :> twoje wyszły bardzo ładnie, ale ja najprawdopodobniej kupię gotowe, nie mam talentu kulinarnego :p pozdrawiam ♥

    scar-never-fade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Za pierwszym razem tak samo robiłam futomaki, ale o imbirze nie chcę wspominać hehe to było straszne i już boję się go kolejny raz próbować :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Od jakiegoś czasu kusi mnie, żeby spróbować sushi, ale niestety na razie muszę sobie odpuścić. Nie mogę jeść surowego mięsa ;c
    Zapraszam do siebie - KLIK! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. W życiu nie jadłam Sushi :D

    http://patrz-w-gore.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. nieźle Ci wyszły te futomaki' bardzo lubię sushi :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Raczej nie przepadam za Sushi ;/

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. obserwuję ;) http://onepicstory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze nigdy nie jadłam sushi, ale mam w planach wkrótce zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post i świetny na niego pomysł. :) http://imercyyou.blogspot.com/?m=1 ☺

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie jadłam sushi, swoją drogą ciekawa jestem jak smakuje ;)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. cześć, masz bardzo ładny blog i fajnie piszesz posty. Obserwacja za obserwację? Jeśli tak to ty zacznij i i daj znać że moja kolej. :)
    http://blogmoimzyciem.blogspot.com/
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Było przepyszne *.*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

stylowanka na Instagramie