"Jeśli uważasz, że twoje miejsce jest na dnie, to bierz jak najwięcej powietrza i skacz."


 Tytułem postu jest cytat z książki pod tytułem Metro 2033 autorstwa D. Glukhovsky'ego. Muszę przyznać, że ma coś w sobie, dlatego postanowiłam, że właśnie taki tytuł nadam tej notce.


 Dawno na blogu nie było żadnych recenzji, dlatego dzisiaj chciałabym obiektywnie ocenić trzy książki. Na pierwszy ogień pójdzie Metro 2033. Książkę poleciła mi koleżanka, później ja poleciłam ją koledze i tak łańcuchowo dowiadywaliśmy się o tym tytule. Nie ma sensu doszukiwać się w niej żadnego romansu, bo niczego takiego w tej dość obszernej powieści nie znajdziemy. Czytanie książki w której nie ma wątku miłosnego było dla mnie ciekawą odmianą. Metro 2033 jest książką skierowaną raczej do czytelników, ale myślę, że czytelniczki również znajdą w niej coś dla siebie. Książka przedstawia losy Artema, mieszkańcy moskiewskiego metra. Dlaczego metra? Otóż, książka opowiada dziejące się w niedalekiej przyszłości wydarzenia po wybuchu wojny atomowej. Ci, którzy przetrwali chronią się w moskiewskim metrze. Brzmi ciekawie? Według mnie tak, biorąc pod uwagę fakt, że jest to pierwsza postapokaliptyczna książka, jaką przeczytałam. Mi się podobała, trzyma w napięciu i ciągle odczuwamy ten niepokojący klimat. Główny bohater wiele razy wpada w tarapaty, ale jak sam zauważa, ciągle ktoś lub coś nad nim czuwa. Mamy w niej także wiele refleksji na temat życia i świata przez co zmusza nas do rozmyślań. Wiem, że na podstawie tej historii powstała gra komputerowa, ale nie wiem jak z filmem, chociaż osobiście zawsze lepiej najpierw zapoznać się z papierowym pierwowzorem.


Co powiecie na Małego Księcia? Książka tak znana, że nikomu nie trzeba jej przedstawiać. Myślę, że każdy z nas czytał ją jako lekturę w szkole. Jednak dzisiaj chciałabym się jej przyjrzeć nie jako lekturze szkolnej, ale jako jednej z najwybitniejszych książek na świecie. Filmową wersję Małego Księcia oglądałam rok temu KLIK
Książka została wydana po raz pierwszy w 1943 roku. Jej głównymi protagonistami są Książę i Pilot, którzy poznają się w dość nietypowej sytuacji. Podróż Małego Księcia kształtuje jego charakter i sprawia, że jest bardziej dojrzały emocjonalnie. Wszystkie te postaci, które poznał mieli na niego ogromny wpływ. 


Trzecią książką będzie Buszujący w zbożu. Udało mi się ją kupić w Biedronce za 10 zł. Po raz pierwszy Buszującego przeczytałam chyba w 1 klasie gimnazjum. Byłam bardzo ciekawa tej książki, ponieważ wiele o niej słyszałam, wszyscy mówili, że w latach 50. XX wieku była bardzo kontrowersyjną powieścią. Sama chciałam się przekonać dlaczego. Na początku główny bohater trochę mnie drażnił, ponieważ ciągle narzekał i nic mu nie pasowało. Miałam wrażenie, że celowo chce do siebie zrazić czytelnika. Jednak po jakimś czasie stwierdziłam, że postać Holdena Caulfielda jest mi bardzo bliska. Wszystkie jego spostrzeżenia na temat świata i dorosłych sprawiły, że poczułam do niego sympatię. W tym roku wzięłam się za tę książkę drugi raz, tuż przed maturą. Moje spostrzeżenia były takie, że do tej pory nie rozumiem dlaczego ta książka została uznana za kontrowersyjną. Chyba nie rozumiem ówczesnej mentalności, może faktycznie historia chłopaka, który przeklina i zaprasza prostytutkę do pokoju hotelowego mogła zostać ocenzurowana.


 Czytaliście którąś z tych książek? A może zamierzacie przeczytać?


Z przyjemnością wróciłam do Postcrossingu. Moje dwie pocztówki podróżują gdzieś po świecie i mam nadzieję, że dotrą do swoich adresatów. :)



Komentarze

  1. ,,Mały książę,, mamy w planach przeczytać, ponieważ bardzo zaciekawiły nas cytaty z tej książki :)
    Obecnie czytamy parę książek takich jak np. ,,Zakochana Cheerleaderka,, , ,,Chłopak na gwiazdkę,, oraz ,,Bardzo biała wrona,, :) W planach mamy jeszcze parę nowości i na pewno na blogu pojawią się recenzję :) Twoja jest super! Pozdrawiamy i ślemy buziole ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Cytat zupełnie mnie uwiódł. Lubie takie głębokie teksty, których zapewne ta książka jest pełna. Co do Małego Księcia, osobiście polecam gorąco każdemu!
    Super!

    Zapraszam -> http://hot-schot.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Metro to jedna z ulubionych serii mojego chłopaka, ale ciągle mówi, że to nie dla mnie :D Małego Księcia bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście , ze Małego księcia czytałam ! Jest to przepiękna książka :D
    Zapraszam ----> http://blondbme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post !
    Zapraszam do mnie <3
    https://ootdsiusi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam kiedyś Małego Księcia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo u Ciebie przyjemnie :) Mały książę - uwielbiam :)
    Zapraszam do siebie - https://pannakblog.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ze słyszenia znam wszystkie książki, ale czytałam tylko małego księcia, bo był moją lekturą szkolną. w tedy byłam chyba na niego za młoda i mi się nie podobał ;) ale teraz inaczej patrzę na tą historię :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mały książę to piękna książka - miałam ją jako lekturę w klasie maturalnej:)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Postcrossing? Dobrze, że mi o nim przypomniałaś. :D Są wakacje, więc może wreszcie zdecyduję się wziąć udział.
    Tylko nie mały książę. Zdecydowanie nie. Jest mnóstwo o niebo lepszych książek.
    Cytat genialny.
    http://screatlieve.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mały książę jest wspaniały, miałam ją za lekturę rok temu i cudownie się czytało :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Mały ksiaże to chyba najlepsza lektura w całym moim życiu :D
    http://sugarivett8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jedną z nich czytałam :) fajne recenzje!;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam książkę "Mały Książę" :)

    moszovska-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam książkę "Mały Książę" :)

    moszovska-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Małego Księcia poznałam dzięki swojej szkole, zakochałam się w filmie-bajce, która niedawno wyszła.

    http://scarlet-jasmine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Na początku ,,Mały Książę" nie przypadł mi do gustu. Byłam wtedy dzieckiem i nie rozumiałam dlaczego ludzie tak się nią zachwycają. Kolejny raz przeczytałam ją w pierwszej gimnazjum i teraz wiem, że nie można oceniać jej powierzchownie tylko znaleźć ukryty sens. Super wpis i zdjęcia. :) Pozdrawiam

    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam małego księcia ♥

    [ Blog ¦ Instagram ]

    OdpowiedzUsuń
  19. Mały Książę to moja ulubiona książka !

    OdpowiedzUsuń
  20. Mały Książe jest super! Mogłabym ją czytać i czytać :D


    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Mały książę to przepiękna książka! O metro 2033 słyszałam ! Bardzo fajnie zrobione zdjęcia

    londonkidx.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  22. Na ścianie w swoim pokoju mam cytat z Małego Księcia :)


    Zobacz jak łatwo możesz dostać pudełeczko pełne japońskich słodyczy:
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Jest to świetna książka!:*

    Pozdrawiamy cieplutko,
    www.twinslife.pl (klik)♥

    OdpowiedzUsuń
  24. Ładny plecaczek :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam "Małego księcia", genialna książka!

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Pamiętam, że za czasów szkolnych bardzo podobała mi się książka "Mały Książe" - napewno do niej wrócę i przeczytam synkowi, jak nieco podrośnie :)
    www.xavilove.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdecydowanie "Mały Książę" to mój faworyt. :)
    Pozdrawiam,
    Szwajka (kilk)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zawsze chciałam przeczytać małego księcia i jakoś nigdy się nie zebrałam, najwyższy czas :)) http://daisy-dyana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Szczerze mówiąc z tych propozcyji czytałam jedynie "Małego Księcia", którego uwielbiam. Jednak reszta książek też wydaje się ciekawa, jeśli znajdę czas to postaram się po którąś sięgnąć, pozdrawiam!

    http://ehbruh.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo chętnie zobaczyłabym ekranizację Metra, bo czytałam dwie części i bardzo jestem ciekawa jakby to mogło wyglądać :D

    OdpowiedzUsuń
  31. super zdjęcia, a małego księcia uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne zdjęcia, zapraszam na mojego bloga ;)
    https://fiszkamiszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. czytałam małego księcia, którego uwielbiam ;)
    |M Ó J B L O G|

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

stylowanka na Instagramie